Op de Sloeweg Noord (N254) bij Ritthem is in de nacht van donderdag op vrijdag een bedrijfsbus betrokken geraakt bij een eenzijdig ongeval. Het voertuig raakte beschadigd na een botsing met de geleiderail. De bestuurder kwam met de schrik vrij.
Het ongeval gebeurde rond 02.00 uur op de rijbaan richting Terneuzen. Door een nog onbekende oorzaak raakte de bestuurder van de weg, waarna het busje tegen de vangrail botste. Door de klap draaide het voertuig en kwam het uiteindelijk in tegengestelde richting tot stilstand. De geleiderail raakte de passagierszijde, waardoor de airbag aan die kant werd geactiveerd.
Een politiewoordvoerster laat desgevraagd weten dat de bestuurder niet gewond is geraakt. Ambulancepersoneel heeft hem ter plaatse gecontroleerd, maar vervoer naar het ziekenhuis was niet nodig. Ook zijn bij de automobilist een blaas- en speekseltest afgenomen; deze gaven geen bijzonderheden aan.
Vanwege het ongeval werd de Sloeweg Noord tijdelijk afgesloten vanaf de rotonde bij de Middelburgse Schroeweg in de richting van Terneuzen, zodat hulpdiensten en een bergingsbedrijf veilig hun werk konden uitvoeren.



















