Keuken uitgebrand van woning in Ribesstraat

© Foto: Cornelis van der Jagt / 112 Vlissingen & Souburg

VLISSINGEN – Bij een brand aan de Ribesstraat in Vlissingen is vanavond de keuken van een woning in vlammen opgegaan. Een parkiet overleefde het vuur niet.

De brand ontstond omstreeks 18.00 uur op de hoek van de Ribesstraat en de Van Dishoeckstraat. De bewoner zat bij zijn buren en was kennelijk vergeten dat hij een pan op het vuur had staan. Er was meteen veel rookontwikkeling. Ook de bovengelegen woning kreeg hiermee te maken.

De bewoner gaf aan dat er nog een parkiet in een kooi in de huiskamer zat. Brandweerlieden brachten de kooi naar buiten, de vogel bleek dood. Twee duiven in een hok in de achtertuin werden levend afgevoerd met een dierenambulance.

Om half acht stopte de brandweer met de bluswerkzaamheden. De keuken is volledig uitgebrand. Volgens omstanders zou de bewoner onderdak regelen bij familie.

Vorig artikelBrand in binnenstad vermoedelijk ontstaan bij ventilator
Volgend artikelBuitenbrand bij recreatiehuisje Zwanenburg Vlissingen
Ik schrijf al geruime tijd nieuwsartikelen over 112, hulpverlening en veiligheid voor 112Vlissingen-Souburg.nl. Ik heb ruime ervaring bij landelijke en buitenlandse media (print, radio, televisie).

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf hier uw bericht!
Schrijf uw naam hier